KAU DAN AKU

on Friday 16 March 2012


KAU DAN AKU

Aku seronok sangat....seronok......seronok sehingga x terkata....subhanallah,adakah  ini yang   dikatakan nikmat yang terbesar....nikmat  yang terbesar selepas nikmat iman dan islam...iaitu nikmat seorang sahabat.

Seorang sahabat yang sering bersamaku....susah senang...ketika aku jatuh rebah...tatkala aku bernangis keseorangan....tiba-tiba engkau hadir dihadapan ku....membawa sinar harapan....seakan membawa satu dunia baru supaya aku terus bangkit berjuang dalam medan perjuangan ini...


 Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.


Namun,hati ini seakan-akan amat bersalah pada kalian semua......sering memarahi kalian...tiba-tiba naik emosi...tidak bertegur sapa...hatta sekuntum senyuman pon tidak dilemparkan kepada kalian.....mungkin ini adalah salah satu kesilapan yang terbesar bagi ku dalam adab persahabatan....ku pohon maaf pada kalian....








“Aku tidak perlukan kawan yang bangga dengan kelebihanku,aku perlukan kawan yang sering perbetulkan aku tatkala aku melakukan kesilapan”


Tegur aku sendainya aku ego
Tegur aku sendainya aku sombong
Tegur aku sendainya aku ada menguris hati mu

Naaahhhh...semua ini hanya angan-angan.....mana mungkin tangan ini mampu menggapai seribu bintang diangkasawan....seribu bintang  yang sering menceriakan hidupku....aku tersedar  dari alam mimpi......aku menerima sepucuk surat jemputan...jemputan yang pasti akan ku tolak...jemputan yng memutuskan ikatan kita..........

                                                      -suratan yang memisahkan kita-
                                   
Aku belum lagi merasai nikmat manis bersama kalian......masih tawar lagi dalam  hubungan ini....namun takdir Allah telah menetapkannya.....

...Dalam pertemuan,pasti ada perpisahan,dalam perpisahan pasti ada tangisan...


Siapalah sanggup melihat kawan yg sama-sama pergi ke dewan kuliah,makan dikantin,main futsal,main bola dan akhirnya berpisah...................................ddddrraaaaaaaannnggggg,berderai semuanyaaaaaaa.....

Namun,aku percaya,disebalik malam yang gelap pasti ade tersembunyi bintang yg terang bersinar...Allah memisahkan kita sementara agak kita cuba menghargai semula ikatan persahabatan yang terjalin sebelum ini..........ikatan yang akan bertemu pada suatu hari.......moga perpisahan ini menyedarkan kita dari khayalan......betapa indah bila bersama sahabat,betapa hancurnya berpisah dengan sahabat....semoga allah merehdai  pertemuan ini.


“Allah akan melindungi mereka dari dizalimi  iaitu Dua orang pemuda berkasih sayang  bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah”


                                                   -pasti  aku akan merindui kalian semua-


Salam kasih sahabatmu,
khairshidi
15 mac 2012, 7.29pm
Bus um,Kepulangan ke umnp



Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© hadafuljadid All Rights Reserved